astazi-jurnal

Astazi am rascolit fara pic de jena cateva bloguri crestine. Nu am mai facut-o de mult si de fiecare data cand vreau un strop de liniste ma apuca dorul sa vad marturiile de credinta ale acestori tineri ce sunt devotati Domnului. Sunt crestina, cred in Domnul si ii sunt recunoscatoare pentru jertfa Sa. Sunt constienta ca si eu la randul meu l-am rastignit, l-am batjocorit si l-am uitat.
Sa iti povestesc, draga prietene, care este drumul meu! Provin dintr-o familie obisnuita (as putea spune modesta), am doi frati mai mici (pe care ii iubesc enorm). Anumite evenimente, pe care vreau sa le pastrez doar pentru mine, au facut-o pe mama sa aleaga, pe cand inca nu incepusem scoala nici unul din noi, un drum nou. (Tin sa mentionez ca nu arunc cu noroi in nici unul din cultele pe care le voi numi in continuare, sa imi fie cu iertare daca cineva se va simti ofensat, nu a fost ceva intentionat). Drumul acesta a fost calea spre al cunoaste pe Dumnezeu. Astfel a inceput sa frecventeze adunariile Martorilor lui Iehova. Nu intru in detalii in ceea ce priveste modul in care a aflat despre acestia. Opt ani de zile am mers si noi, copiii, cu ea (desi tata se opunea vehement acestui lucru). Bazele mele referitoare la Biblie si la Dumnezeu s-au format acolo, insa eram un copil si nu puteam avea o parere (hai sa ii spunem: specializata). Terminasem clasa a VIII-a cand m-am hotarat sa iau parte la orele de religie din cadrul scolii. Si cu sarguinta m-am starduit sa inteleg Ortodoxismul. L-am inteles si multa vreme l-am acceptat. Sunt o fire oscilatoare nu ma opresc niciodata din a cauta lucruri noi. Asa ca am dat bice in cautarea de noi referinte religioase (aceea a fost perioada in care am devorat cartile lui Mircea Eliade cu privire la istoria religilor si iti pot spune sincer ca din intreaga lectura m-am ales cu o simpla concluzie: Dumnezeu era prezent in toate cultele religioase ce impanzesc pamantul). Imi aduc aminte cu drag chipul binevoitor al parintelui Cristian cand i-am zis aceasta concluzie, sustineam sus si tare ca: ” Dumnezeu este unul singur, doar ca noi, oamenii, -fiind atat de diferiti unul de celalalt- il percepem diferit, deci de aceea sunt atatea religii, culte, etc.” Nu mi-a spus nimic, nu m-a contrazis, ci doar mi-a zambit. Mai apoi aveam sa descopar Crestinii dupa Evanghelie. Iti spun sincer ca mi-a placut enorm, dar din nou a trebuit sa caut.
In momentul de fata stagnez si ma gandesc cu stupoare la un alt eveniment ce s-a petrecut acum vreo patru-cinci ani, vreau sa il inteleg si totodata vreau sa inteleg cuvintele unei prietene:”Domnul te-a crutat fiindca are planuri mari cu tine!”

About ana-maria

Eu... Incep cu traditionalul „Ma numesc” : Andrei Ana – Maria. Am 20 de ani impliniti de curand. Incep sa deschid partial ( cel putin ) ochii spre a vedea cum este lumea de fapt ( am auzit prea multe variante asa ca m-am hotarat sa vad partea mea de adevar ).Am terminat anul trecut liceul cu note bune ( deja suna a lauda, insa tine cont ca nu am zis foarte bune ) si acum stau pe tuşa si ma gandesc spre ce sa ma indrept... multe posibilitati, dar prea multe pasiuni... si daca tot vorbim de pasiuni intentionez sa mentionez doar cateva pentru a nu te plictisi : lectura ( pune-mi o carte in fata si vei avea liniste pana o termin ), plimbarile lungi in padure ( si nu, nu dupa fragi sau cu cosuletul la bunica), copacii ( desigur de cauza aceasta imi plac padurile ). Ah era sa uit: poezia,in special cea simbolista ( nu din cauza ca are o tenta de tristete, ci datorita faptului ca este o adevarata arta sa descifrezi simboluri, iar exercitii pentru creier nu strica ). Si bine recunosc imi place si politica, insa doar atunci cand o discut cu tata. Despre defecte si calitati nu va vorbesc, am si unele si altele, insa nu tine de competenta mea sa ma pronunt. Ii las pe cei ce ma cunosc sa completeze. Sper sa va pleca articolele mele, voi incerca sa scriu cat mai des si cat mai bine. Un nesfarsit sir de multumiri celor ce binevoiesc „sa imi treaca pragul” si unul ceva mai lung celor ce vor avea ceva de comentat.
Acest articol a fost publicat în eu..., pareri despre EL. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la astazi-jurnal

  1. DianaEmma spune:

    O reactie neobisnuita dar frumoasa a avut acel preot…

  2. ana-maria spune:

    Da intr-adevar!

  3. rodica botan spune:

    si pe mine m-a crutat Domnul. Am atins o sursa de 12.000 de Volti, de trei ori, si am trait sa pot sa spun ca exista si minuni. Dumnezeu sa iti dea lumina. El este unul singur si Cuvintul Lui este Lumina si Adevar…

  4. ana-maria spune:

    intradevar traim pentru a marturisi minunile ce ne inconjoara. multumesc pentru vizita va mai astept.

  5. corneliurotar spune:

    Nu vreau să fac prozelitism şi să îţi spun: vino la noi nici nu spun: mergi la ei (oricare ar fii aceşti ei) ceea ce te sfătuiesc eu e să îl cauţi pe Domnul, şi acolo unde consideri că îl poţi sluji cel mai bine, să te integrezi.

  6. ana-maria spune:

    e mai greu cu integratul caci eu fug de obicei de oameni

  7. corneliurotar spune:

    Te înţeleg foarte bine…şi eu am probleme mari cu integrarea şi socializarea

  8. stefan spune:

    Dragă Ana-Maria, cunosc şi ştiu ce simţi că eu însumi am trecut prin aşa ceva.
    Am fost un ateu convins, până când Domnul ma cercetat, eu crezând că sunt în căutare….am studiat, am citit multe cărţi mai mult sau mai puţin creştine, ezoterice,
    până la un moment dat când am simţit că sunt atât de zăpăcit, cu o religie sincretistă în toată regula, tocmai bună de mers în iad. Sigur nu ştiam asta atunci. Cert este că am trecut prin nişte experienţe neplăcute, „scăpând” de la o moarte sigură, şi atunci am conştientizat că este Cineva care conduce destinul meu! ( Iată Eu stau la uşă şi bat. Dacă aude cineva glasul Meu şi deschide uşa, voi intra la el….Apoc.3:20)
    A bătut de multe ori la uşa inimii mele, dar am fost de prea multe ori insensibil.
    Un lucru este sigur, Dumnezeu ne caută mai întîi, noi nefiind capabili să iniţiem căutarea, mai apoi noi ar trebui să-I răspundem. Şi de aici rezultă draga mea, că dacă eşti în căutare, El te-a căutat deja, (” Nimeni nu poate veni la Mine, dacă nu-l atrage Tatăl, care M-a trimis „) şi aşa cum am procedat eu, te-aş sfătui şi pe tine, cu inimă sinceră, roagă-L pe Dumnezeu să-ţi dea pricepere şi călăuzire. Te asigur că nu vei rănâne dezamăgită. ( ” Veniţi la Mine, toţi cei trudiţi şi împovăraţi, şi Eu vă voi da odihnă. Şi pe cel ce vine la Mine, nu-l voi izgoni afară”) Şi după ce Dumnezeu m-a luminat, m-am pocăit, Duhul Domnului m-a născut din nou, şi toate aceste „minuni” s-au petrecut acasă, nu în vreo biserică anume. Şi Dumnezeu m-a îndemnat (prin gândul meu) să citesc Scriptura, şi am citit, am studiat cu pasiune, şi ceream călăuzire în înţelegerea ei, şi descopeream cu stupoare în paginile Scripturii că acolo scrie tot ce „mi-a făcut ” Domnul, vau, vau, îmi ziceam şi-mi treceau fiori pe spate, ce minunat,…………………” Isus i-a zis: „Eu sunt Calea, Adevărul şi Viaţa. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine” , Cine va crede şi se va boteza va fi mântuit; dar cine nu va crede va fi osândit” ……..Vai de mine mi-am zis eu nu sunt botezat, dar unde ? ştiu mi-am zis în Iordan, ca şi Domnul. Hmm! da cum să ajung?… ştiu,voi vorbi cu un preot, el va şti ce să fac. Prima Biblie pe care am primit-o cadou de la soţie a fost una ortodoxă, nou nouţă. După un timp mi-am cumpărat una evanghelică. Cu toată sinceritatea, mărturisesc că mi s-a lipit de inimă, o am şi studiez şi azi din ea. Am mai studiat în continuare mărturisirile de credinţă a mai multe culte creştine, am rămas la două, dar trebuia să aleg una. Şi am ales,…călăuzit de Domnul, …şi m-am botezat, şi nu singur ci în ultimele luni înainte de botez, a fost ceretată şi soţia mea, şi L-am mărturisit pe Domnul vieţii în apa botezului, în 2008. Sunt fericit şi bucuros, am pace în sufletul meu ce întrece orice pricepere, şi ne rugăm şi pentru fiul nostru ( 33 ani),şi ne rugăm acum şi pentru tine dragă Ana-Maria, Harul Domnului Isus Hristos să fie cu tine, şi dragostea lui Dumnezeu, şi împărtăşirea Sfântului Duh să fie cu voi cu toţi! Amin.

  9. ana-maria spune:

    Amin si multumesc totodata. Nu am cuvinte…

Lasă un răspuns

