Valeria – crima si sexualitate

Revin la Imperiul Roman pentru a va povesti despre o femeie. Ce este femeia? O intrebare cu o infinitate de raspunsuri ( date pe seama starii in care te afli, desigur ).
Valeria Messalina (22-48 d.Hr.), cea dea treia sotie a imparatului Claudius, a fost notata in necrutatoarea istorie, drept una dintre cele mai focoase amante. Casatorita la aproximativ 20 de ani cu un barbat mult mai in varsta ( Claudius avand 48 de ani ) Messalina a reusit sa conduca marele Imperiu Roman din spatele unor barbati puternici. O adevarata nimfomana, aceasta tanara se prezenta in fiecare seara in lupanare ascunzandu-si dependenta de sex dupa o identitate falsa. Daca homosexualitatea era ceva aclimatizat, adulterul insa, era pedepsit aspru: faptasele erau inchise in templul lui Venus si violate in mod repetat.
Messalina stia sa-si ascunda faptele extraconjugale, il adormea pe imparat cu ajutorul opiumului si ii trimitea o fata care sa-l intretina pana la intorcerea ei.
Tanara are un sfarsit tragic. Indragostita de Gaius Silus, Messalina il convinge pe noul ei amant sa se desparta de nevasta si intentioneaza sa il urce pe tronul imperiului. Tradata de secretarul imparatului, Narcissus, Valeria moare ucisa de soldatii sotului ei. Ascunsa in stufaris, Messalina ii trimite lui Claudius un bilet prin care isi cerea iertare. Imparatul aproape cedeaza, insa secretarul sau, simtind pericolul, profita de betia augustului si da ordin ca infidela sa fie omorata.
A ramas consemnat ca Messalina isi omora amantii. „Astfel au sfarsit Britannicus si Claudius, desi acesta din urma lua, preventiv, mici doze de otrava pentru a se imuniza. Nimeni nu poate sti exact care este numarul crimelor pe care le-a ordonat Messalina, dar numele ei a devenit sinonim cu greseala, viciul si manipularea.”

Bibilografie:”Amante celebre care au schimbat istoria lumii”articol din ziare.com Duminica, 13 Ianuarie 2008

About ana-maria

Eu... Incep cu traditionalul „Ma numesc” : Andrei Ana – Maria. Am 20 de ani impliniti de curand. Incep sa deschid partial ( cel putin ) ochii spre a vedea cum este lumea de fapt ( am auzit prea multe variante asa ca m-am hotarat sa vad partea mea de adevar ).Am terminat anul trecut liceul cu note bune ( deja suna a lauda, insa tine cont ca nu am zis foarte bune ) si acum stau pe tuşa si ma gandesc spre ce sa ma indrept... multe posibilitati, dar prea multe pasiuni... si daca tot vorbim de pasiuni intentionez sa mentionez doar cateva pentru a nu te plictisi : lectura ( pune-mi o carte in fata si vei avea liniste pana o termin ), plimbarile lungi in padure ( si nu, nu dupa fragi sau cu cosuletul la bunica), copacii ( desigur de cauza aceasta imi plac padurile ). Ah era sa uit: poezia,in special cea simbolista ( nu din cauza ca are o tenta de tristete, ci datorita faptului ca este o adevarata arta sa descifrezi simboluri, iar exercitii pentru creier nu strica ). Si bine recunosc imi place si politica, insa doar atunci cand o discut cu tata. Despre defecte si calitati nu va vorbesc, am si unele si altele, insa nu tine de competenta mea sa ma pronunt. Ii las pe cei ce ma cunosc sa completeze. Sper sa va pleca articolele mele, voi incerca sa scriu cat mai des si cat mai bine. Un nesfarsit sir de multumiri celor ce binevoiesc „sa imi treaca pragul” si unul ceva mai lung celor ce vor avea ceva de comentat.
Acest articol a fost publicat în pagini murdare ale unei istorii mai putin stiute. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Valeria – crima si sexualitate

  1. kOoDoO spune:

    Iti dai seama ce desfrau era in imperiul asta roman? Mi-ar fi placut sa traiesc acolo, datorita naturii mele…nestavilita sa zicem.
    Multumim de articol, am mai invatat ceva nou azi.

  2. ana-maria spune:

    am putea spune ca tabieturile romanilor ( si nu numai) si a oamenilor din prezent sunt similare , singura diferenta consta in faptul ca cei din antichitate nu se ascundeau , ci din contra se expuneau publicului, pe cand astazi afirmam sus si tare ” ce mari desfranati erau in trecut!” la lumina zilei, iar noaptea au loc urgii mult mai desucheate decat cele ale stramosilor.

  3. kOoDoO spune:

    Ce as vrea sa-mi amintesc vietile anterioare🙂

  4. ana-maria spune:

    faza cu reincarnarea e cam subreda

  5. daddyop spune:

    mda, uite … ne tracem din daci si romani, si cum sa nu ii mostenim… mai ales femeile… se pare ca o parte din ele au mostenit-o foarte bine pe moasa Valeria😀

  6. ana-maria spune:

    daca facem legaturile asa iti dai seama ca putem sa-i invinuim pe stramosi de toate🙂

  7. Invatatorul spune:

    Cata desfranare, cat desmat….vreau si eu…vreau si eu. ….Multumim pentru lectia de istorie.

Lasă un răspuns

