zei imperfecti

Aristotel spunea :”Homo naturaliter animal sociale” (Omul prin natura este animal social), insa au existat oameni carora latura animalica le-a acaparat componentele umane. Despre Nero se poate spune deschis ca a fost un astfel de om.
Fiu al lui Domitius Athenobarbus şi al Agrippinei Minor, drumul lui Nero spre tronul Imperiului Roman a fost deschis in momentul in care mama sa a devenit a patra sotie a imparatului Claudiu. Tanarul, inclinat spre arte, a devenit imparat la numai 17 ani, sotie fiindu-i Octavia. Suetonius il descrie – intr-un mod batjocoritor – pe acesta in „Nero 51″ ca fiind un băiat „de statură aproape mijlocie, corpul plin de pete şi respingător, părul blond, faţa mai degrabă frumoasă decât plăcută, ochii albaştrii şi miopi, gâtul gros, pântecul proeminent, picioarele foarte subţiri, în sfârşit o sănătate excelentă”. Neinteresat de politica, Nero lasa aceasta preocupare iritanta unui grup restrans de persoane, printre care se numarau Agrippina ( mama sa ), Burrus şi Seneca.
Indragostit de Poppea Sabinia, soţia senatorului Marcus Salvius Othon, Nero (influentat de amanta) da ordin ca Agrippina sa fie omorata. Primul atentat asupra mamei sale esueaza, insa in vila ei din Golful Neapole aceasta este injunghiata in pantec. La vederea trupului neinsufletit Nero exclama: „Ia uite, nu mi-am dat niciodată seama ca am avut o mama aşa de frumoasă”. Dupa aceasta infioratore crima, apetitul imparatului pentru faradelegi creste. Desi aflat la Anzio, se presupune ca Nero ar fi dat foc Romei doar de amorul artei. Multi il acuzau pe el de aceasta atrocitate. Intors in Roma, Nero gaseste rapid vinovatii: o secta ce incepuse sa ia amploare, numita crestini. Urmeaza obisnuitele arestari, obisnuitele torturi, obisnuitele marturisiri. Unii din ei au fost aruncaţi la fiare, alţii răstigniţi, iar alţii unşi cu răşină şi transformaţi în torţe vii.
Dupa acest episod, Poppea moare din cauza unui avort. Nero este si de data asta criminalul. In urma unei certe îi trăsese un picior în pântece. Rătăcind îndurerat pe străzi, a întâlnit într-o zi un tinerel, Sporus, care semăna ciudat de mult la faţă cu moarta. L-a dus cu el la palat, a pus să-l castreze şi l-a luat de nevastă. Nero a ajuns la sinucidere ca mai toti cei de teapa lui. Amenintat de Galba ( care in urma unei lovituri de stat ajunge imparat ) Nero isi pune capat zilelor in data de 9 iunie 68 d.H, ajutat de secretarul Epafroditus. Nu avusese curajul sa o faca singur.
Ultima s-a replica a fost:„Ah, ce artist dispare cu mine!”.

bibliografie : Wikipedia

About ana-maria

Eu... Incep cu traditionalul „Ma numesc” : Andrei Ana – Maria. Am 20 de ani impliniti de curand. Incep sa deschid partial ( cel putin ) ochii spre a vedea cum este lumea de fapt ( am auzit prea multe variante asa ca m-am hotarat sa vad partea mea de adevar ).Am terminat anul trecut liceul cu note bune ( deja suna a lauda, insa tine cont ca nu am zis foarte bune ) si acum stau pe tuşa si ma gandesc spre ce sa ma indrept... multe posibilitati, dar prea multe pasiuni... si daca tot vorbim de pasiuni intentionez sa mentionez doar cateva pentru a nu te plictisi : lectura ( pune-mi o carte in fata si vei avea liniste pana o termin ), plimbarile lungi in padure ( si nu, nu dupa fragi sau cu cosuletul la bunica), copacii ( desigur de cauza aceasta imi plac padurile ). Ah era sa uit: poezia,in special cea simbolista ( nu din cauza ca are o tenta de tristete, ci datorita faptului ca este o adevarata arta sa descifrezi simboluri, iar exercitii pentru creier nu strica ). Si bine recunosc imi place si politica, insa doar atunci cand o discut cu tata. Despre defecte si calitati nu va vorbesc, am si unele si altele, insa nu tine de competenta mea sa ma pronunt. Ii las pe cei ce ma cunosc sa completeze. Sper sa va pleca articolele mele, voi incerca sa scriu cat mai des si cat mai bine. Un nesfarsit sir de multumiri celor ce binevoiesc „sa imi treaca pragul” si unul ceva mai lung celor ce vor avea ceva de comentat.
Acest articol a fost publicat în pagini murdare ale unei istorii mai putin stiute. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la zei imperfecti

  1. kOoDoO spune:

    Imi place noua tema. Poate te hotarasti finalmente la una si nu le mai schimbi atat de des.
    Baiat finut Nero asta, mare artist. E generatorul expresiei „Faci orice pentru a … ” Adica , eu totusi doar am dat foc la cauciucuri de dragul artei, nici chiar la tot orasul, desi scoala m-ar fi tentat mai tare. Foarte frumos articolul, sper sa continui cu lectioara de istorie😉

  2. ana-maria spune:

    Asa sunt eu mai oscilatoare in idei ma bucur ca iti place. Apropo de „amorul artei” niste elevi de la liceul unde invatam au dat foc la cataloage :p iti dai seama ce a urmat!

  3. kOoDoO spune:

    Arestari si torturi?

  4. daddyop spune:

    da … fain articolul, si tema😀 cum a zis si bogdan. si deci intrebare … tocmai saptamana viitoare urmatorul articol?

  5. ana-maria spune:

    dosare penale exmatriculari etc

  6. ana-maria spune:

    poate mai repede😉

  7. daddyop spune:

    abia astept😀

  8. ana-maria spune:

    asteapta🙂

  9. Invatatorul spune:

    Can u tell us something about Brutus?🙂 Ceva mai detaliat decat ce gasesti pe net? :->😀

  10. ana-maria spune:

    despre brutus?
    nu stiu insa am sa incerc, promit!

Lasă un răspuns

