la prima vedere…

Am avut ocazia sa intalnesc in astia 20 de ani o multime de persoane cu diferite personalitati, insa putini mi-au intrat la suflet ( caci, de, sunt un pic mai pretentioasa si as putea apela fara prea multe probleme la zicala „cine s-a fript o data sufla si in iaurt”). Este ciudat cum catalogam dupa prima privire un om: ne uitam la gesturi, la figuri, la imbracaminte, etc. si uite asa spunem bun sau rau… insa nu ne uitam la sulfet. De cele mai multe ori ne inselam in privinta unora sau avem dreptate in privinta altora.

About ana-maria

Eu... Incep cu traditionalul „Ma numesc” : Andrei Ana – Maria. Am 20 de ani impliniti de curand. Incep sa deschid partial ( cel putin ) ochii spre a vedea cum este lumea de fapt ( am auzit prea multe variante asa ca m-am hotarat sa vad partea mea de adevar ).Am terminat anul trecut liceul cu note bune ( deja suna a lauda, insa tine cont ca nu am zis foarte bune ) si acum stau pe tuşa si ma gandesc spre ce sa ma indrept... multe posibilitati, dar prea multe pasiuni... si daca tot vorbim de pasiuni intentionez sa mentionez doar cateva pentru a nu te plictisi : lectura ( pune-mi o carte in fata si vei avea liniste pana o termin ), plimbarile lungi in padure ( si nu, nu dupa fragi sau cu cosuletul la bunica), copacii ( desigur de cauza aceasta imi plac padurile ). Ah era sa uit: poezia,in special cea simbolista ( nu din cauza ca are o tenta de tristete, ci datorita faptului ca este o adevarata arta sa descifrezi simboluri, iar exercitii pentru creier nu strica ). Si bine recunosc imi place si politica, insa doar atunci cand o discut cu tata. Despre defecte si calitati nu va vorbesc, am si unele si altele, insa nu tine de competenta mea sa ma pronunt. Ii las pe cei ce ma cunosc sa completeze. Sper sa va pleca articolele mele, voi incerca sa scriu cat mai des si cat mai bine. Un nesfarsit sir de multumiri celor ce binevoiesc „sa imi treaca pragul” si unul ceva mai lung celor ce vor avea ceva de comentat.
Acest articol a fost publicat în oameni. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

12 răspunsuri la la prima vedere…

  1. alecs89 spune:

    Interesant micul articol publicat de tine Ana-Maria…si eu am avut si inca mai am situatii de genul in care oamenii la prima vedere prefera sa te prejudece, desi nu ma asteptam la asta de cand am devenit student in Bucuresti, oras unde am decis sa-mi continui studiile.Oamenii se impart in multe categorii, insa am sa enumar cativa din ei: cei de cea mai joasa speta cu un nivel intelectual inexistent, dar care se considera destepti…si cei care intr-adevar sunt oameni destepti, dar aroganti, mandri de ei, plini in sine si altele, dar frustrati atunci cand ii lovesti…psihic…nu stiu daca m-am exprimat corect din punctul tau de vedere, dar am zis asa deoarece ei chiar se simt frustrati ca si cum le-ai insulta inteligenta lor artificiala si zic asa pentru ca sunt in mare parte niste ipocriti care vor sa arate defapt ceea ce ei nu sunt.Culmea este ca nu numai ce in varsta sunt devin asa atunci cand stii sa-i ataci si o faci bine, ci si cei tineri, chiar foarte multi la numar pot spune ca am intalnit de cand sunt la facultate.Dar nu trebuie sa-ti pese de ei, sa mergi mai departe si sa-ti vezi de viata ta, iar daca acestia cauta prin diferite metoda sa-ti schimbe gandirea sau conceptiile, nu trebuie sa te lasi invinsa, ideea este sa-i faci sa se simta frustrati, sa-i faci cu capul sa numai aiba replica pana observi ca isi cauta argumentele pe care ei le sustin ca fiind adevarate, dar defapt is mai mult decat false, ca dup-aia sa-i tratezi cu ignoranta si pot spune ca le-ai pus capac pentru o perioada buna de timp pana cand vor face uitat ceea ce le-ai facut si le-a displacut total.Eu de felul meu nu ma consider un baiat intelectual sau vreun mare inteligent, dar imi place sa am in jur tineri baieti si fete cu varste in jurul varstei mele si cu care sa am ce discuta, sa nu fie aroganti sau mandri indiferent de genul lor de persoana, dar din pacate acestia is foarte putini…dar ce sa-i faci, asta e…mergem mai departe…
    Referitor la ce ai zis tu ca majoritatea nu se mai uita la suflet…e trist…toti judeca si prejudeca omul dupa aspect, insa multi uita ca, cu totii suntem oameni.Aspectul asta cu sufletul reprezinta o mare enigma pentru multi tineri din generatiile noastre.E de-a dreptul discriminatoriu sa respingi o persoana din cauza aspectului sau sa faci glume proaste pe seama ei, pana la urma nu e vina nimanui care se sustine ca nu arata bine, deoarece toti am fost creati de Dumnezeu.
    Daca ai ceva sa-mi spui, te rog nu ezita si daca este cazul, am sa mai revin si cu alte argumente privitoare la aceasta problematica anarhica.🙂

  2. ana-maria spune:

    eu am o mare problema: de a cataloga oameni la prima infatisare… chiar ma lupt sa nu o mai fac cateodata imi iese alteori nu…desigur sunt o multime de oameni ipocriti cum ii numesti tu insa ar trebui sa tinem cont ca noi, cei ce constientizam ca nu este bine sa fi mandru/a, nu trebuie sa ii judecam… mersi mult de comentariu… scuze ca ti-am raspuns asa scurt dar nu prea am timp in timpul saptamani…

  3. alecs89 spune:

    Da, exact cum ai spui si tu, noi daca ne vedem a fi mai buni decat ei, desi mai calcam si noi stramb, nu zic nu, ar trebui sa ne dam seama de multe erori in randul oamenilor pe care noi sa nu le comitem.Eu cred ca ar fi bine sa privim si in interior mai mult pe un om, pentru ca acolo este adevarata enigma ce se deslueste cu greu.Acum depinde ca daca judeci dupa aspect, il judeci doar dintr-un anumit punct de vedere, insa nu poti spune nimic despre caracterul sau daca tu doar pur si simplu il vezi in fatza ochilor si nu ai stat de vorba cu el/ea ca sa iti dai seama de calitatile interioare pe care le are.

  4. alecs89 spune:

    Nu-i nicio problema, stai linistita🙂, eu am timp ca sunt in vacanta(asta e ultima saptamana).Cand poti, oricand, imi face placere sa discut cu oameni lipsiti de aroganta care-si dau seama de greselile umane pe care oamenii de calitate nu trebuie sa le comita intr-un mod exagerat.O zi buna iti doresc Ana-Maria🙂

  5. alecs89 spune:

    Apropo si la faza sa nu-i judecam ca bine zici, dar uneori trebuie sa-i mai si lovim cu argumente bine puse la punct unde-i doare mai tare ca altfel se cred mai presus de orice precum prostul care se considera destept.

  6. ana-maria spune:

    am sa iti raspund cu cateva versete pe care eu incerc sa le respect foarte mult: ” Nu judecati, ca sa nu fiti judecati. Caci cu ce judecata judecati, veti fi judecati; si cu ce masura masurati, vi se va masura.” Matei 7:1,2 ” nu judecati, si nu veti fi judecati;nu osanditi, si nu veti fi osanditi; iertati, si vi se va ierta.” Luca 6:37, chiar daca intr/adevar unii chiar merita, insa o vorba din popor spune ca cel destept cedeaza primul ( asta daca nu vrei sa te bazezi pe Biblie ) :))

  7. alecs89 spune:

    Iti dau dreptate recunoscand ca eu nu sunt un cititor activ al Bibliei, dar cu versetele mentionate de tine am putea crea un cod al bunelor maniere in ceea ce priveste judecarea unui om de catre altul.Insa stiind ca lumea in care traim este una foarte dura in care de multe ori se aplica legea junglei, am sa-ti raspund cu doua citate ale lui Niccolo Machiavelli, dintre care intru-unul dintre acestea pot sa zic ca mi-am gasit o parte din gandire:”Pe oameni trebuie să îi iei cu binele sau să îi distrugi cu totul, fiindcă ei se răzbună pentru un rău uşor care le-a fost pricinuit, dar nu se răzbună în schimb pentru ceva grav.” si „Nu ştiu ce e mai bun, răul care aduce folos, sau binele care dăunează.”.Ei bine dupa cum sta treaba fiecare are o gandire si un caracter propriu, fiecare cunoaste in felul lui psihologia umana.Desteptul cedeaza primul intr-o discutie cu prostul, dar niciodata nu cedeaza intr-o discutie cu alt destept care se demonstreaza prin logica ca-i este superior.Eu unul nu pot avea sufletul atat de bun incat sa ma abtin sa nu-l fac din vorbe pe un intelectual corcit(asa cum ti-am descris intr-unul din comentarii), in cel mai fericit caz il ignor zicandu-i cateva vorbe.Am ajuns la concluzia ca uneori trebuie sa mai fii si foarte rau cu cei care au un caracter negativ(indiferent de categoria sociala din care fac parte) pentru ca rezultatul sa fie unul bun si asa ai sansa sa schimbi mentalitati in bine uneori🙂.Treaba este foarte complicata oricum, nu te contrazic daca-mi spui ca intr-o parte am dreptate, pe de alta parte nu, dar dupa opinia mea pe un om poti sa-l cunosti foarte bine nu exprimandu-ti parerea la prima vedere(chiar daca vorba aia din popor spune ca prima parere conteaza cel mai mult), iar acest lucru se poate face in principiu prin conversatie, prin observarea si intelegerea faptelor care le face si a spuselor sale.

  8. ana-maria spune:

    hhmmmmmmm cred ca noi nu ajungem nici unde :)) fiindca nici unul nu renunta in favoarea altuia… mersi de parere… Domnul fie cu tine!

  9. alecs89 spune:

    Cp!Dar te contrazic in vederea faptul ca niciunul nu renunta in favoarea altuia, intr-o oarecare masura pot spune ca am cedat, pentru ca amandoi avem dreptate, acum nu pot distinge cantitatea de dreptate a fiecaruia.Dumnezeu sa te ajute Ana-Maria! :)…imi pare bine de conversatie si daca ti se par ciudate sau enigmatice „definitiile” mele, nu te contrazic caci sunt si eu constient de faptul ca uneori devin dificil…:(

  10. ana-maria spune:

    placerea a fost de partea mea :))))

  11. Daniela spune:

    Eu iubesc oamenii , dar ei in mare parte dezamagesc , de asta sunt oameni , pentru a bucura si pentru a intrista si pentru a fi prieteni sau dusmani , dar in general oamenii dezamagesc , si noi o facem fara sa ne dam seama . Am avut parte de multi prieteni care m-au dezamagit , dar nu-i urasc , eu sunt aici , unde , momentan , imi este locul , ei sunt departe undeva , sau chiar foarte aproape si trebuie sa traiasca cu gandul ca a ramas totusi o amintire frumoasa cu fiecare in sufletul meu pe care o sa o port cu mine pentru totdeauna.

  12. ana-maria spune:

    acesta este adevarul oameni dezamagesc… insa Domnul niciodata…

Lasă un răspuns

